Μείζονος κοινωνικοπολιτικής σημασίας, όπως άλλωστε συμφώνησαν και οι βασικοί ομιλητές και διοργανωτές ήταν η σημερινή ημερίδα, η οποία ήταν αφιερωμένη στην εθνική ημέρα ατόμων ΑΜΕΑ, που είναι η 3η Δεκεμβρίου.
Στο Πνευματικό κέντρο Τρίπολης –χώρος διεξαγωγής της ημερίδας-, παρευρέθησαν αρμόδια πολιτικά πρόσωπα αλλά και εκπρόσωποι της Εκκλησίας, ενώ πολύς ήταν και ο κόσμος, που προσήλθε για να παρακολουθήσει την εν λόγω ημερίδα.
Ο πρόεδρος της Εθνικής συνομοσπονδίας ατόμων με αναπηρία, και πρόεδρος του ευρωπαϊκού φόρουμ ατόμων με αναπηρία κος Ιωάννης Βαρδακαστάνης, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κος Τατούλης, αλλά και ο Δήμαρχος Τρίπολης κος Γιάννης Σμυρνιώτης έδωσαν το παρών, στεκούμενοι δίπλα σε αυτήν την ημερίδα, δηλώνοντας έκαστος τη συμβολή του, σε μια προσπάθεια αρωγής αυτών των ατόμων, απ’ την πλευρά της Περιφέρειας αλλά και του Δήμου.
Ο κος Βαρδακαστάνης , φανερά συγκινημένος για την πρώτη παρουσία του αναπηρικού κινήματος σε επίπεδο Περιφέρειας Πελοποννήσου, αφού ευχαρίστησε όλους τους συνδιοργανωτές γι’ αυτό τους το εγχείρημα, ανέφερε ότι το σημαντικότερο είναι να υπάρξει η δέουσα ενίσχυση και προσοχή σε επίπεδο κυρίως υποδομών στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, προκειμένου να ενισχυθεί η κοινωνική φροντίδα και πρόνοια όλων των ατόμων με αναπηρία μεσούσης της κρίσης, ενώ επεσήμανε ότι από σήμερα, τα άτομα αυτά παύουν να είναι αόρατα και η φωνή τους αποκτά υπόσταση και στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Ο κος Τατούλης, επεσήμανε ότι πράγματι το κοινωνικό κράτος ατονεί, ωστόσο πρέπει όλο αυτό να μη σταθεί εμπόδιο για να υπάρξει η απαιτούμενη ενίσχυση των συνανθρώπων μας με ειδικές ανάγκες.
Ο Δήμαρχος Τρίπολης τόνισε ότι οι όλες παρεμβάσεις καθώς και η συμπόρευση της Περιφέρειας και του Δήμου με το αναπηρικό κίνημα, είναι η βάση για περαιτέρω ουσιαστική βοήθεια όλων αυτών των ανθρώπων, ενώ ο κος Καραλής, πρόεδρος ένωσης Πελοποννήσου ατόμων με ειδικές ανάγκες, τόνισε ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου αν και δημιουργήθηκε απ’ τις τελευταίες στη Χώρα, σίγουρα θα κάνει μεγάλα βήματα σε ζητήματα ατόμων με ειδικές ανάγκες, παίρνοντας σκυτάλη πρωτιάς, ενώ δήλωσε και την πεποίθησή του ότι οι αρμόδιοι πολιτικοί θα φανούν αντάξιοι των αιτημάτων των ατόμων με αναπηρία.
Εκπρόσωπος του κ.κ. Αλέξανδρου, Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Μαντινείας και Κυνουρίας, μετέφερε τις ευχές του Μητροπολίτου, ενώ έδωσε τη δική του βιωματική εμπειρία ατόμων με αναπηρία, την οποία ζει μέσα από καρδιακούς του όπως δήλωσε φίλους, αναφερόμενος κυρίως σε προβλήματα όχι τόσο οικονομικής φύσεως αλλά διάκρισης, μεταξύ των κοινωνικών διαπροσωπικών σχέσεων ανθρώπου σε συνανθρώπου… Ακόμα πιο λυπηρό.
Προϊστάμενη της Περιφέρειας, σε ζητήματα που σχετίζονται άμεσα με τα εν λόγω άτομα, έκανε τη γενικότερη περιγραφή για το πώς οφείλουν άπαντες να δίνουν βήμα συμμετοχής σε αυτά τα άτομα σε όλους τους τομείς, μιας και πλέον η αναπηρία δεν αφορά φυσικές μειονεκτικές δράσεις από πλευράς ατόμου, αλλά ανάγεται σε ζήτημα κοινωνικής αναπηρίας.
Η 3η Δεκεμβρίου, ημέρα όχι για εορτασμούς λοιπόν, αλλά διακήρυξης δικαιωμάτων ατόμων με ειδικές ανάγκες καθώς και των οικογενειών αυτών και πολύ σημαντικό, ο αιχμηρός λόγος του κου Βαρδακαστάνη, ο οποίος τόνισε ότι το 10% και πλέον ατόμων με αναπηρία της Περιφέρειας Πελοποννήσου, πρέπει να βρει ανταπόκριση σε κρατικούς και δημοσίους φορείς, άρρηκτα συνδεδεμένους, μ’ αυτό που ονομάζουμε κοινωνική φροντίδα και πρόνοια και είναι το βασικότερο όλων.
Αξίζει τέλος να αναφερθεί, ότι η διεκδίκηση για να μη μειωθούν τα αναπηρικά επιδόματα, είναι μία νίκη αυτών των ατόμων, η οποία κερδήθηκε καθ’ όλα αξιοκρατικά και σε ανάλογες δράσεις ελπίζουν, μέσα από μαζική συνεννόηση και διεκδίκηση παρόμοιων δικαιωμάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου