Εργατικό Κέντρο Αρκαδίας: Χαρίζουν δημόσια

ERGATIKO-KENTRO-ARKADIAS-SFRAGIDA6253  Σκοπός της ύπαρξης του ΑΔΜΗΕ (Ν.4001/2011) είναι να διαχειρίζεται, να λειτουργεί, να συντηρεί, να επεκτείνει και να ενισχύει το Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας ώστε να διασφαλίζεται ο εφοδιασμός της χώρας μας με ηλεκτρική ενέργεια με τρόπο ασφαλή, αποδοτικό και αξιόπιστο.
Ο ΑΔΜΗΕ είναι η ραχοκοκαλιά της ηλεκτρικής βιομηχανίας της χώρας καθώς συνδέει τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής με τους Υ/Σ διανομής και τον τελικό καταναλωτή.
Στην Ελλάδα επιλέχτηκε, λόγω της καθετοποιημένης ΔΕΗ, το συμβατό – ως προς την κοινοτική οδηγία – σύστημα ΙΤΟ.



Ο ΑΔΜΗΕ έχει πιστοποιηθεί για την οικονομική και διοικητική ανεξαρτησία και τη διαφάνεια της λειτουργίας του από τη ΡΑΕ (αποφάσεις 672/2012 και 962/2012) ενώ έχει λάβει θετική γνωμοδότηση για τα παραπάνω και από την Επιτροπή Ενέργειας (γνωμοδότηση C (2012) 7068 05-10-2012).
Το επιχείρημα ότι η είσοδος στρατηγικού επενδυτή που θα αναλάβει και την εισροή κεφαλαίων για την κάλυψη των αναγκαίων επενδύσεων ύψους πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ σε ορίζοντα δεκαετίας, που διαφορετικά θα έπρεπε να επιμεριστούν και πάλι στους φορολογούμενους πολίτες.
Σαφώς και υπάρχει γενικά δυσκολία δανεισμού. Είναι όμως προφανές ότι και στην άντληση των απαιτούμενων κεφαλαίων για την υλοποίηση του 10ετούς επενδυτικού σχεδίου , μία εταιρεία που πίσω της έχει την ΔΕΗ θα μπορέσει να τα αντλήσει ευκολότερα από τον οποιονδήποτε «επενδυτή».
Ατράνταχτο παράδειγμα αυτόνομης χρηματοδότησης μεγάλου έργου είναι ότι ο ΑΔΜΗΕ με τη σημερινή του νομική μορφή έχει βρει τα αναγκαία κεφάλαια και είναι στη διαδικασία κατακύρωσης του διαγωνισμού διασύνδεσης των Κυκλάδων, ενός από τα σοβαρότερα έργα του 10ετούς προγράμματος.
Είναι επικίνδυνο το στρατηγικό αυτό τμήμα της χώρας να το κατέχει και να το διαχειρίζεται ο ιδιώτης.
Τα κέρδη των τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDE) ανήλθαν σε 114,1 εκ. ευρώ.
Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 25εκ. ευρώ
Η εμπορική αξία των παγίων του και της πληθώρας πανάκριβου εξοπλισμού που αξιοποιεί, εκτιμάται σε τρέχουσες τιμές σε περισσότερα από 8 δις ευρώ.
Η πώληση του ΑΔΜΗΕ δεν θα επιφέρει καμία απολύτως ελάφρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.
Οι καταναλωτές, η βιομηχανία και η χώρα ολόκληρη θα βρίσκεται ουσιαστικά σε ομηρία από τα ιδιωτικά συμφέροντα που θα κατέχουν και θα εκμεταλλεύονται το μονοπώλιο των δικτύων μεταφοράς, τη στρατηγικότερη εθνική υποδομή μας.
Είναι σίγουρο ότι η ιδιωτική εταιρεία μονοπωλιακού χαρακτήρα θα εκμεταλλευτεί όλες τις δυνατότητες που έχει για να αυξήσει τα κέρδη της.
Η ΡΑΕ σκοπεύει να μειώσει ή έστω να διατηρήσει το αποδεκτό επιτόκιο απόδοσης στο 8%, όπως έκανε με τον «κρατικό»ΑΔΜΗΕ ή θα το αυξήσει μετά την πώλησή του;
Η ΡΑΕ θα δεχθεί την αναθεώρηση της περιουσιακής βάσης του ΑΔΜΗΕ (επί της οποίας υπολογίζεται το αποδεκτό επιτόκιο απόδοσης του 8%), την οποία αρνούνταν επί σειρά ετών, όσο το Σύστημα Μεταφοράς ήταν στην κυριότητα της ΔΕΗ;
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ότι θα υπάρξει επιβάρυνση των πολιτών από τα επενδυτικά προγράμματα ανάπτυξης των δικτύων.
Με αυτό το νομοσχέδιο εκποιείται ο ΑΔΜΗΕ που είναι:
Ραχοκοκαλιά του Ομίλου ΔΕΗ και του ηλεκτρικού συστήματος της Ελλάδας.
Στρατηγική Εθνική Υποδομή
Θεμέλιο για την Εθνική Άμυνα και την Ασφάλεια της Πατρίδας μας.
Βάση για την οικονομική και παραγωγική της ανάπτυξη. Εξασφαλίζει τον απρόσκοπτο εφοδιασμό κάθε παραγωγικής δραστηριότητας με ηλεκτρικό ρεύμα και επιδρά στην τελική τιμή κάθε προϊόντος και υπηρεσίας.
Περιουσία μετά από 60 χρόνια του ελληνικού λαού για να διασφαλίζει την ηλεκτροδότηση του, όρος για την κοινωνική του ευημερία και τη συμμετοχή του στα αγαθά του σύγχρονου πολιτισμού.
Τελικά όμως εκτός των παραπάνω τα κριτήρια για να μην ψηφιστεί το νομοσχέδιο πρέπει να είναι ότι η ηλεκτρική ενέργεια κοινωνικό αγαθό και εμείς θα το υπερασπιστούμε.
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΡΚΑΔΙΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου