arcadiaportal
Μαθητές λοιπόν του 1ου Γυμνασίου Τρίπολης και πρώτου ΕΠΑΛ Τρίπολης, βρέθηκαν σήμερα στο Αποστολοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, προκειμένου να παρακολουθήσουν την ενδιαφέρουσα τριημερίδα της τρίτης συνάντησης του εν λόγω προγράμματος. Ο δήμαρχος Τρίπολης, Γιάννης Σμυρνιώτης, αφού χαιρέτισε το κοινό και τους φιλοξενούμενους απ’ το εξωτερικό, τόνισε ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάμε το παρελθόν μας , αλλά να το διαφυλάττουμε, αφού η Ιστορία είναι ο σημαντικότερος «δάσκαλος» αφύπνισης και ουσιαστικής μάθησης.
Ο κος Ζαχαρόπουλος Γιώργος κάνοντας μνεία στο μεγάλο συνθέτη της Ελλάδας Μάνο Χατζιδάκη, ο οποίος πριν πεθάνει είχε σχεδόν προβλέψει τον νεοναζισμό, θέλησε να επιστήσει κυρίως την προσοχή των μαθητών. Ο Μάνος Χατζιδάκις, είχε πει λοιπόν γι’ αυτό το φαύλο κοινωνικό και επίκαιρο φαινόμενο, πως δεν προέρχεται από κάποια ιδεολογία, αλλά βοηθά στο να ενισχύεται το κτήνος που κρύβει μέσα του αυτός που δε διαθέτει την αρμόζουσα παιδεία να καταπολεμά τέτοια φαινόμενα, κάτι βέβαια το οποίο ενισχύεται για αναπαραγωγή και μέσα από υπάρχουσες συγκυρίες όπως αυτές που άπαντες βιώνουμε τώρα, μνημονιακές συγκυρίες και «καθεστώτα» οικονομικής δυσπραγίας. Όπως χαρακτηριστικά, τόνισε ο κος Ζαχαρόπουλος, συντονιστής της όλης συζήτησης, ολοκληρωτικά καθεστώτα προβάλλουν με ελκυστικό πρόσωπο στην κοινωνία, όταν αυτή δυσπραγεί αλλά και όταν πάσχει από έλλειψη Παιδείας.
Ο Primoz P Ram Siter, εκπρόσωπος της Σλοβένικης οργάνωσης «Zveza zdruzenj borcev za rednote NOB», μίλησε για την ίδρυση του Σλοβένικου μετώπου το 1941, για το μοντέλο δηλαδή το ιστορικό μοντέλο της αλληλεγγύης και της δημοκρατικής ένωσης. Αφού κέρδισε το κοινό με τη διαχυτική του προσωπικότητα, θέλησε μέσα από έναν τρόπον τινά διάλογο που ανέπτυξε μαζί μ’ αυτό να δεχθεί τις απαντήσεις αλλά και τον αντίλογο των μαθητών, καθώς ξεδίπλωνε την τεράστια σημασία που έχει για ολόκληρη της Ευρωπαϊκή Ένωση, η έννοια της συνένωσης, η έννοια της σύμπνοιας, εντέλει η έννοια της ενότητας των λαών, προκειμένου να συσπειρώνονται, αντιμετωπίζοντας τον κοινό κίνδυνο, έχοντας λοιπόν κοινό στόχο, να μάχονται ενωμένοι και όχι διάσπαρτοι. Άλλωστε η Ιστορία έχει αποδείξει ότι συμμαχώντας κατακτάς αυτά που σου ανήκουν και όχι με μεμονωμένες κινήσεις και δράσεις.
Ο στρατός από τον οποίο καταλήφθηκε η Σλοβενία, είχε αρχηγό τον Φύρερ, απ’ τη μία πλευρά σύσσωμη η εργατική τάξη με μια σειρά καλλιτεχνών να τους στηρίζει και απ’ την άλλη ένας τεράστιος, όπως θα δείτε και τον ίδιο να δηλώνει στο βίντεο που ακολουθεί στρατός, να θέλει να καταπνίξει τον αγώνα για Ελευθερία. Επισημαίνει τέλος, ότι η Σλοβενία αντιμετώπισε τον κίνδυνο βάζοντας στην άκρη κομματικές, φυλετικές, και πολλών ειδών ταμπέλες, έχοντας ως κοινό στόχο την πάλη και τον αγώνα για Ελευθερία, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο ότι παρά το γεγονός ότι στην Ευρώπη, υπάρχει πλουραλισμός απόψεων, εντέλει δεν υφίσταται καμία διάθεση ενότητας.
Ευαγγελία Παπαθανασίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου